Ile warta jest marka?

Czy zastanawialiście się kiedyś ile w cenie markowego produktu jest faktycznych kosztów wynikających z jego wyprodukowanie a ile tych, wynikających z metki ze znanym logo? Firmy, które kiedyś włożyły wielka pracę, nakłady środków finansowych na budowanie marki i udało im się, dziś bezlitośnie to wykorzystują. W aktualnych czasach jest to dodatkowo ułatwione dzięki kreowaniu zjawiska mody na dany produkt. W zasadzie wszyscy dajemy się na to nabierać. Jeśli zaprzeczasz, ze na pewno nie ty, tylko spójrz dookoła siebie, ile otacza cię rzeczy, które nie są ci w ogóle potrzebne a nabyłeś je za wysoką cenę, lub są ci potrzebne, ale bez trudu mógłbyś je kupić w podobnej jakości za wielokrotnie niższa kwotę. Są podmioty, które starają się wycenić realnie rynkową wartość marki. Podawane są nawet rankingi w tym obszarze. Kwoty stojące przy najbardziej znanych firmach świata posiadają niewyobrażalną dla nas liczbę zer. Kupowanie markowych produktów na pewna ma tę zaletę, że jest to faktycznie jakość. Ale zastanówmy się czasem czy naprawdę o jakość nam chodzi czy bardziej o prestiż?

Comments are closed.